Abonnement nemen of verlengen

  • Bijgewerkt

Alle gebruikers hebben een geldig abonnement nodig om gebruik te kunnen maken van het platform. Dit geldt voor zowel deelnemers als coaches. Met een geldig abonnement krijg je toegang tot alle lesprogramma’s én (eventuele) examens.

Hoe kom je aan een abonnement? Daar zijn drie manieren voor;

  • Door eenmalig gebruik te maken van 10 gratis dagen
  • Door een abonnement af te sluiten
  • Door een prepaidcode te verzilveren.

In dit artikel bespreken we de drie verschillende manieren.

 

Tip! Ben je een deelnemer? Dan kun je 10 dagen gratis ook later activeren om te gebruiken bij het maken van je examen, aan het einde van een leerprogramma. Zo hoef je aan het einde van een periode niet alleen voor het examen nog een compleet nieuw abonnement af te sluiten als je wat langer dan gepland met het leerprogramma bezig bent.

 

1. Proefabonnement: 10 dagen gratis!

Iedere gebruiker kan 10 dagen gratis gebruik maken van het leerplatform. Je kunt het zien als een gratis proefabonnement, waarmee je kunt kijken of het platform ook wat voor jou is. Let op: je kunt maar één keer gebruik maken van de 10 gratis dagen.

Gebruik maken van de 10 gratis dagen gaat als volgt:

  1. Log (voor het eerst) in.
  2. Bovenin je scherm staat nu een balk met ‘Let op! Je hebt momenteel geen actief abonnement!'.
  3. In de balk staan 2 opties; ‘10 dagen gratis!’ en ‘Abonnement kopen’. Klik op ‘10 dagen gratis’.
  4. De balk verdwijnt vanzelf en je kunt nu 10 dagen lang gratis onbeperkt gebruik maken van het platform! Mocht dit niet het geval zijn, ververs dan je even internetbrowser.


Worden de 10 dagen gratis niet direct geactiveerd, en wordt er nog steeds aangegeven dat je een abonnement moet afsluiten? Log even uit en opnieuw in om dit probleem te verhelpen.

 

2. Zelf een abonnement afsluiten

Wanneer je abonnement afgelopen is, of je 10 gratis dagen verlopen zijn, moet je je abonnement verlengen. Let op! Als coach ontvang je doorgaans een prepaidcode, dit lees je bij de volgende stap. Je sluit dan dus niet zelf een abonnement af. Zelf een abonnement afsluiten gaat als volgt:

  1. Wanneer je abonnement bijna verlopen is, verschijnt bovenin je scherm een balk om je hiervoor te waarschuwen. Klik hier op de knop ‘Abonnement kopen'. Je wordt nu doorgestuurd naar de pagina ‘Mijn aankopen’.

    Schermafbeelding_2023-04-18_om_14.04.34.png

  2. Je kunt ook zelf altijd naar de pagina 'Abonnement' gaan, via het menu rechtsboven.
  3. Op de pagina 'Mijn aankopen' zie je jouw abonnementsdetails. Je vindt hier de status en einddatum van je abonnement. Ook kun je hier je abonnement verlengen, klik daarvoor op ‘Product toevoegen' of als je geen abonnement meer hebt op 'Neem een abonnement'.
  4. Bepaal nu hoeveel weken je gebruik wilt maken van het platform. Hoe langer je abonnement duurt, hoe voordeliger het wordt! Kies het gewenste aantal weken, en klik op ‘Selecteer een betaalmethode’.
  5. Kies een betaalmethode, bijvoorbeeld via iDeal.
    • Let op: kies je voor ‘Bank overschrijving’, dan moet je vaak 1 dag wachten voordat je abonnement in gaat. Het duurt namelijk ongeveer een dag voordat wij het geld ontvangen hebben.
  6. Klik op ‘Ga verder naar betalen’ om het betaalproces af te ronden.
    • Je gaat hiermee ook akkoord met onze Gebruikersvoorwaarden en Privacyverklaring.
  7. Rond het betaalproces af. Na betaling wordt je abonnement verlengd. Je kunt nu (weer) onbeperkt gebruik maken van het platform, voor het aantal weken dat je gekozen hebt.

3. Je school / organisatie betaalt jouw abonnement

Soms betaalt een school of organisatie het abonnement van gebruikers. Voor coaches wordt dit altijd gedaan, maar soms ook voor deelnemers. De school of organisatie doet dit door prepaidcodes bij ons te bestellen. 

Deze worden vaak uitgedeeld tijdens de eerste les. In dit artikel lees je meer over het bestellen van prepaidcodes. Wanneer je een prepaidcode inwisselt, hoef je zelf niet meer te betalen voor een abonnement. Je moet dan wel nog zelf de prepaidcode inwisselen. Het inwisselen van een prepaidcode gaat als volgt:

  1. Klik rechtsboven op je naam. Klik vervolgens op ‘Abonnement’.
  2. Op de pagina 'Abonnement' zie je jouw abonnementsdetails. Je vindt hier de status en einddatum van je abonnement. Ook kun je hier je abonnement verlengen, klik daarvoor op ‘Verlengen of 'neem een abonnement’.
  3. Vul onder alle abonnementssoorten de prepaidcode in, inclusief de tussenstreepjes en klik op ‘Code verzilveren’. Aan de prepaidcode is al een bepaalde duur gekoppeld, je hoeft deze niet meer zelf te kiezen. Je gaat hiermee ook akkoord met onze Gebruikersvoorwaarden en Privacyverklaring.
    Indien de code klopt wordt je abonnement verlengd. Je kunt nu (weer) onbeperkt gebruik maken van het platform, voor het aantal weken dat je gekozen hebt.

Tip: Heb je je prepaidcode digitaal ontvangen? Gebruik dan kopiëren/plakken om fouten te voorkomen. 


Schermafbeelding_2023-04-19_om_13.08.14.png

 

Veelgestelde vragen:

  • Hoe weet ik wanneer mijn abonnement afloopt?
    Klik rechtsboven op je naam en klik vervolgens op ‘Abonnement’. Op de pagina 'Abonnement' zie je jouw abonnementsdetails, waaronder de einddatum van je abonnement.
  • Als mijn abonnement (bijna) afgelopen is, krijg ik dan een melding?
    Ja. Wanneer je abonnement afgelopen is, zie je bovenin een balk staan met ‘Let op! Je abonnement is (bijna) verlopen’.
  • Mijn abonnement is verlopen, wat nu?
    Wanneer je abonnement verlopen is, en je gebruik wilt blijven maken van het leerplatform, moet je opnieuw een geldig abonnement afsluiten. Alleen dan kun je de opdrachten weer bekijken en verder werken. Als deelnemer blijft je ingeleverde werk en voortgang gewoon opgeslagen. Als coach blijven al je leerprogramma’s en deelnemers ook gewoon zichtbaar.
  • Ik krijg de melding dat mijn abonnement is verlopen, maar dit klopt niet. Wat moet ik doen?

    Het zou kunnen dat je niet juist bent ingelogd. Dit moet altijd met inloggegevens van de school gebeuren. Je kunt het beste even contact met ons opnemen

  • Wanneer kan ik mijn abonnement verlengen?
    Je kunt je abonnement altijd verlengen! Ook als je huidige abonnement, of je 10 dagen gratis, nog niet afgelopen is. Je nieuwe abonnement gaat pas in zodra je huidige abonnement verlopen is.
  •  

 

  • Hoe lang is mijn abonnement geldig?
    Je kunt zelf kiezen voor welke periode je een abonnement afsluit. Bij prepaidcodes is dit ook vooraf bepaald. Abonnementen lopen tijdens (zomer)vakanties gewoon door, je kunt dus altijd blijven leren!

  • Hoe weet ik als deelnemer voor hoeveel weken ik een abonnement moet afsluiten?
    Je school of organisatie heeft leerprogramma’s ingepland in het lesprogramma. Vraag je coach om advies.
  • Hoe kan ik een prepaidcode bestellen?
    We vertellen je in dit artikel alles over het bestellen van prepaidcodes.
  • Mijn prepaidcode werkt niet/er wordt aangegeven dat deze prepaidcode al in gebruik is. Hoe kan dit?
    Het kan zijn dat een andere gebruiker een prepaidcode al gebruikt heeft. Dit gebeurt weleens wanneer een school een hele lijst met prepaidcodes besteld en uitdeelt. Neem contact met ons op, zodat we kunnen uitzoeken wat er aan de hand is. We zoeken altijd samen naar een passende oplossing!
  • Waarom loopt het abonnement door in de vakantie?
    Wij hebben een moderne kijk op het onderwijs, en vinden dat deelnemers en coaches altijd en overal zouden moeten kunnen leren. Verder verschillende de vakanties per school, en per regio. Om die redenen lopen abonnementen ook tijdens vakanties door. Je kunt dus altijd blijven leren!

    Bij het gebruik van leerplatform All You Can Learn:

  • Heb ik een abonnement nodig per leerprogramma?
    Nee, met een abonnement heb je gelijk toegang tot alle leerprogramma's in de bibliotheek.
  • Kan ik via externe partijen, zoals Studers, een abonnement kopen voor All You Can Learn?
    Helaas is dit niet mogelijk. Abonnementen worden altijd rechtstreeks via All You Can Learn afgesloten. Wat wel mogelijk is, is dat je als deelnemer een licentie moet bestellen via je (online) leermiddelenlijst. Je maakt het bedrag voor het abonnement dan over naar je school, zij bestellen deze licenties, door middel van prepaidcodes, dan weer bij ons.
  • Moeten coaches ook betalen voor All You Can Learn?
    Ja. Alle gebruikers moeten een geldig abonnement hebben om gebruik te kunnen maken van het All You Can Learn platform. Dit geldt voor zowel deelnemers als coaches. In dit artikel vertellen we je waarom coaches ook een geldig abonnement nodig hebben.

 

Wil je dit artikel printen? Lees hier hoe je dat doet. 

Was dit artikel nuttig?

Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen

0 opmerkingen

U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.